תכונות ומאפיינים שימושיים (במיוחד) של מערכת אחסון הענן Microsoft OneDrive

OneDrive היא מערכת אחסון הענן (Cloud) של חברת Microsoft (מיקרוסופט). משתמשים, בעלי חשבונות מתאימים (חינמיים או מסחריים) יכולים להעביר למערכת האחסון קבצים באמצעות העלאה (Upload) ישירה המתבססת על ממשק ה- Web של מערכת האחסון ו/או באמצעות התקנת יישום לקוח (Client) ייעודי במחשב המקומי המבצע סנכרון (Sync) בין תיקיית הענן המקומית למערכת האחסון בענן.
הגרסה האישית (Personal) שיכולה להיות חינמית או מסחרית (בתשלום) נקראת OneDrive, הגרסאות העסקיות (Business) והארגוניות (Enterprise) נקראות OneDrive for Business, בפועל, מדובר על אותה מערכת ועל אותה התשתית. מיקרוסופט מציעה ומשווקת אוסף מגוון של מסלולים ותוכניות (Plans) המספקות תכונות ומאפיינים שונים (נפח אחסון, יכולות שחזור ועוד). מידע נוסף זמין ב- מיקרוסופט.
מאמר זה המיועד עקרונית לחברים המכירים ואולי אפילו משתמשים ב- OneDrive, מתמקד בהצגת תכונות ומאפיינים שכדאי (לדעתם של עורכי האתר) להכיר. מאמר זה יתעדכן מידי פעם בפעם על פי הצורך.

# Restore your OneDrive:
מאפיין זה המיועד למנויים פרטיים ו/או ארגוניים בתשלום (Office 365 Subscribers) מאפשר למשתמש להחזיר את כל תכולת ה- OneDrive (קרי, את כל הקבצים המאוחסנים) לגרסה קודמת מתאריך מוקדם יותר. בשלב זה ניתן לחזור עד למקסימום של 30 ימים לאחור. מאפיין חשוב ומשמעותי זה עשוי לאפשר למשתמש להתמודד עם מתקפת Ransomware (וירוס/תוכנת כופר) ו/או עם על גורם אחר שפגע במספר רב של קבצים בו-זמנית. הנחיות מפורטות לביצוע השחזור/החזרה לאחור (Restore your OneDrive) זמינות במיקרוסופט

# Auto Save:
מאפיין זה מאפשר למשתמש להעלות (לסנכרן) לענן את הקבצים המאוחסנים בתיקיות ברירת המחדל המוכרות, Desktop, Documents, ו- Pictures. מידע נוסף זמין ב: מיקרוסופט

# Files On-Demand:
תכונה זו מאפשרת לך לאחסן/לשמור (Save) את הקבצים שהועברו לתיקיית ה- OneDrive המקומית בענן בלבד (Online only) ולא בהתקן האחסון המקומי. הגישה לקבצים המאוחסנים בענן שקופה למשתמש וממשיכה להיעשות באמצעות גישה לתיקיית ה- OneDrive המקומית שתציג (במידה והופעלה התכונה Files On-Demand) רק את שמות הקבצים והתיקיות.

הבהרות והרחבות:

  • הגישה לקבצים המאוחסנים בתצורת Online only מחייבת חיבור פעיל לרשת האינטרנט.
  • עקרונית ניתן להפעיל את Files On-Demand עבור כל הקבצים והתיקיות הנשמרים בתיקיית OneDrive המקומית או רק עבור חלקם על פי צרכיך.
  • לחיצה על קובץ המאוחסן בענן בלבד תוריד (Download) אותו לדיסק המקומי, לאחר ההורדה ניתן יהיה כמובן לגשת אליו גם ללא חיבור לרשת.
  • כדי להוריד תיקייה ולהפוך אותה זמינה מקומית סמן את התיקייה הנדרשת (בתיקייה המקומית), לחץ על המקש הימני של העכבר (Right click) ובחר באפשרות Always keep on this device. עקרונית ניתן להוריד בשיטה זו גם קבצים יחידים.
  • על מנת להסיר קובץ ו/או תיקייה מהדיסק המקומי ולהעביר אותם לענן, סמן את הקובץ/התיקייה, לחץ על המקש הימני של העכבר ובחר באפשרות Free up space.
  • הפעלת Files On-Demand מוסיפה לסייר הקבצים עמודת סטטוס המציגה סמלים (Icons) המתארים את מצב הקבצים והתיקיות (נמצאים בענן בלבד, זמינים מקומית, בהליכי העברה/סנכרון ועוד), מידע מפורט אודות משמעותם של הסמלים השונים זמין ב: Microsoft
  • מידע נוסף והנחיות להפעלה ו/או לנטרול של המאפיין זמין ב: Microsoft

# Restore Deleted Items / Previous Versions:

מערכת ה- OneDrive מאפשרת לך לשחזר (Restore) קבצים שנמחקו ו/או לגשת לגרסאות קודמות (Previous versions) של קבצים שהשתנו.

–  שחזור קבצים שנמחקו:

  • קובץ שנמחק מועבר ל- First-Stage Recycle Bin למשך 93 ימים (ברירת המחדל), במהלך תקופה זו (בלבד) יכול המשתמש לשחזר (Restore/Undelete) את הקובץ.
  • קובץ שנמחק מה- First-Stage Recycle Bin לפני שהסתיימה התקופה הנ”ל יועבר ל- Second-Stage Recycle Bin למשך יתרת הימים שנותרו עד למקסימום של 93 ימים. כלומר, קובץ שימחק מה- First לאחר 30 יום יועבר ל- Second למשך 63 ימים. השחזור של קבצים ב- Second יכול להיעשות רק ע”י Office 365 Admin.

–  גישה לגרסאות קודמות של קבצים שהשתנו (Previous Versions):

  • מערכת האחסון OneDrive for Business שומרת כברירת מחדל מינימלית 100 גרסאות קודמות של קבצים שהשתנו. אדמיניסטרטורים ארגוניים של Office 365 יכולים עקרונית להגדיל את המספר.

מאמר זה מוגש “כמות שהוא” (AS IS), ללא תמיכה וללא אחריות לנזקים ישירים ו/או עקיפים שעלולים להיגרם.
Suppware.co.il © כל הזכויות שמורות

הרשם

מערכת האתר מזמינה אותך להצטרף לדף הפייסבוק Suppware-C ולדף ה- Linkedin

התגובות סגורות.