Windows 10 Remote Assistance: תמיכה מרחוק

Remote Assistance הוא כלי מובנה (במערכת ההפעלה) המאפשר למשתמש לקבל תמיכה וסיוע מרחוק. להלן תקציר המאפיינים העיקריים של מערכת ה- Remote Assistance.

  • הליך ההתחברות למחשב המרוחק מתבסס על בקשה יזומה של המשתמש (מבקש התמיכה) ונעשה באמצעות סיסמה חד-פעמית.
  • מקבל התמיכה יכול לצפות/לראות (View) את הפעולות אותן מבצע התומך.
  • מנגנון צ’ט (Chat) מובנה מאפשר לשני הצדדים לנהל שיחת טקסט.
  • אישור ההתחברות מאפשר בשלב ראשן צפייה (View) בלבד. כדי להעניק לתומך שליטה (Control) יש צורך באישור נוסף.

להלן תיאור הפעולות אותן יש לבצע על מנת לבקש ולקבל סיוע מרחוק.

# מבקש התמיכה:

  1. לחץ על שילוב המקשים Win+R והקלד בתיבת הטקסט (Run) שנפתחה msra
  2. לחץ על “Invite someone you trust to help you” (לחיצה זו תפתח חלון חדש)
  3. לחץ על “Save this invitation as a file” ושמור את קובץ ההזמנה במחשב. מיד לאחר שתשמור יוצג על מסך המחשב חלון שיכלול קוד התחברות חד-פעמי (בן 12 תווים). שים לב, חלון זה חייב להישאר פתוח/פעיל עד לסיום ההתקשרות. (ראה הערה בהמשך)
  4. פתח את לקוח הדואר שלך, צור הודעת דואר חדשה (New Email / Compose), צרף (Attach) את קובץ ההזמנה, העתק את קוד ההתחברות (לגוף ההודעה) ושלח (Send) לכתובת הדוא”ל (Email) של התומך. (ראה הערה בהמשך)
  5. אשר את בקשת ההתחברות של התומך (שתוצג על מסך המחשב שלך). אישור זה יאפשר צפייה בלבד (View only).
  6. בשלב זה עשוי התומך לבקש אישור לשליטה מלאה על מחשבך. במידה והחלטת לאשר, לחץ על Yes. במידה והתומך הוא איש תמיכה מוכר (חבר בצוות המחשוב הארגוני) סמן (אפשר) גם את
    “Allow User to respond to User Account Control” ולחץ על Yes. (ראה הערה בהמשך)
  7. הפסקת התמיכה יכולה להיעשות ע”י סגירת החלון Windows Remote Assistance (ראה הערה בהמשך).

# מספק התמיכה (התומך):

  1. פתח את הודעת הדוא”ל שהתקבלה ופתח (Open) את הקובץ המצורף (קובץ ההזמנה).
  2. הקלד את הקוד שהתקבל והמתן לאישור ההתחברות ע”י מבקש התמיכה.
  3. על מנת לקבל שליטה על המחשב המחשב (לצורך ביצוע פעולות) לחץ על Request Control.

# הערות הבהרות והרחבות:

  • הליך התמיכה חייב להתחיל בבקשה יזומה של המשתמש הזקוק לסיוע.
  • מבקש התמיכה – סעיף 3: במידה ואינך מקבל את החלון הכולל את …Save this וודא כי האפשרות Remote Assistance מאופשרת. (System \ Remote settings).
  • מבקש התמיכה – סעיף 3: עקרונית קיימות שיטות נוספות כדי להעביר הזמנה/בקשה לתומך.
  • מבקש התמיכה – סעיף 4: עקרונית ניתן להוסיף גם מספר טלפון.
  • מקבל התמיכה או התומך יכולים ללחוץ בכל רגע נתון על Stop sharing ולחזור למצב צפייה (View).
  • הפסקת ההתקשרות במצב View (צפייה): יכולה להיעשות ע”י מבקש התמיכה באמצעות סגירת החלון Windows Remote Assistance. הפסקת ההתקשרות במצב Control (שליטה מלאה): יכולה להיעשות ע”י מבקש התמיכה או התומך באותה הדרך (סגירת החלון Windows Remote Assistance).

 

הרשם

מערכת האתר מזמינה אותך להצטרף לדף הפייסבוק Suppware-C ולדף ה- Linkedin

,

התגובות סגורות.